Saturday, May 25, 2013

بازداشت تعدادی از زنان ایرانی به اتهام جاسوسی در ترکیه

1


 


پلیس ترکیه اعلام کرد که یک گروه ٢۴ نفره شامل ١٠ زن ایرانی را به اتهام جاسوسی برای سپاه پاسداران دستگیر کرده است.


بر اساس گزارش روزنامه ترک زبان “حریت”، پلیس ترکیه در عملیاتی که طی آن به مدت ٩ ماه این افراد را تحت نظارت داشت، ١٠ زن ایرانی را به به اتهام تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات محرمانه و جاسوسی از مقامات پلیس و نظامی این کشور دستگیر کرد.


بنا بر این گزارش، زنان ایرانی از برقراری روابط شخصی و روسپی گری به عنوان پوششی برای نزدیک شدن به پلیس، افسران و سربازان ارتش و کارمندان دولت ترکیه استفاده می‌کردند.


پلیس ترکیه می گوید که این زنان از سوی سپاه پاسداران ماموریت داشتند تا با استفاده از حربه‌هایی نظیر روسپی گری، صیغه و سکس گروهی، به مقامات نظامی ترک نزدیک شده و به اطلاعات محرمانه دست یابند.


با توجه به قوانین میان ایران و ترکیه، سفر شهروندان ایرانی و ترک به کشور همسایه بدون اخذ روادید آزاد است. با توجه به شرایط وخیم اقتصادی در ایران، این امر بسیاری از زنان ایرانی را به روسپی گری در ترکیه ترغیب کرده است.


پلیس ترکیه می گوید از برخی از این زنان،‌ شماره تلفن اعضای سپاه پاسداران در ایران، شماره‌های تماس، آدرس و عکس‌های برهنه برخی از مقامات پلیس و یا دولتی ترکیه را  کشف کرده است. در این میان، برخی اسناد محرمانه نیز ضبط شده که اطلاعات بیشتری از آن به “حریت” ارائه نشده است.


چند تن از زنانی که در این عملیات دستگیر شده اند به ایران بازگردانده شده و برخی نیز به دادگاه ترکیه معرفی شده اند.


یکی از متهمان که با نام “الوینا‌-آ” از او نام برده شده، برغم اعتراف به روسپی گری، اتهام جاسوسی را رد کرده است.


این زن به دادگاه گفته که تنها بدلیل نیاز مالی با افسران و برخی مقامات دولتی ترک ارتباط برقرار کرده است. او به پلیس گفت برایش فرقی نداشته که مشتری‌اش چه کسی باشد و بنا بر درخواست “مشتریان” به کارهایی نظیر صیغه، رابطه جنسی و یا سکس گروهی با نظامیان یا افسران ترک مشغول بوده است.


او در ارتباط با مدارک ضبط شده از وی و شماره تلفن هایی از اعضای سپاه پاسداران در ایران، گفت که آنان از مشتریان او بوده اند و وی این مدارک را “به‌صورت اتفاقی” در اختیار داشته است.


مقامات سپاه پاسداران و دولت ایران در این خصوص تاکنون اظهار نظری نکرده اند.


 


منبع: شبکه من و تو



بازداشت تعدادی از زنان ایرانی به اتهام جاسوسی در ترکیه

No comments:

Post a Comment