Saturday, May 25, 2013

بنی‌صدر: دختر آقای خمینی در مورد هاشمی، دروغ می‌گوید

mostavafikhomeini


به اعتقاد بنی‌صدر، نامه دختر خمینی، کوششی از سوی جریان وابسته به آقای خمینی برای ماندن، از طریق هاشمی رفسنجانی است و پیام رد صلاحیت وی به این معنی است که «دوره خمینی» تمام شده و «خمینی‌زدائی» ادامه پیدا خواهد کرد.


ابوالحسن بنی صدر، دیروز به بخش فارسی رادیو فرانسه در پاسخ به این سوال که «بلافاصله بعد از انتشار خبر رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی واکنش‌هایی صورت گرفت مثلا دختر آقای خمینی در نامه‌ای تاکید کردند که به نظر آقای خمینی، آقای هاشمی حتی صلاحیت رهبر شدن داشتند. اصولا بنظر شما با توجه به این واکنش‌ها رد صلاحیت آقای هاشمی چه تاثیری در آینده نظام خواهد داشت؟» گفت: «این خانم به سه دلیل دروغ گفته است:


۱- خود آقای خمینی در وصیت نامه‌اش گفته بود: «اگر قولی از من ضبط شده یا مکتوب نبود، دروغ است و از من نیست!» بنابرین قولی که در مجلس خبرگان از قول آقای خمینی گفتند بنا بر وصیت‌نامه او دروغ است.


۲- آقای خمینی، آقایان خامنه‌ای و هاشمی را مجتهد نمی‌دانست و نمی‌توانست درباره کسی که مجتهد نیست بگوید او می‌تواند رهبری را تصدی کند. علاوه بر اینکه از دید آقای خمینی عالم‌ترین مجتهدها می‌باید مرجعیت و ولایت پیدا می‌کرد. از طرفی این قول نسبت داده شده به آقای خمینی، خلاف قانون اساسی آن زمان نیز هست.


۳- چطور این خانم این صحبت را ۲۴ سال نگه داشتند و امروز می‌گویند؟ وقتی که در مجلس بحث رهبری طرح بود، خود آقای هاشمی گفتند: «آقای خمینی گفتند: شما آقای خامنه ای را دارید!»، نگفتند: «خمینی گفتند: شما آقای خامنه‌ای و هاشمی را دارید!»


بنی‌صدر در ادامه گفت: «با این توضیحاتی که عرض شد، می‌بینید که این رژیم هنوز به‌جز قو‌ل‌های آقای خمینی چیزی برای ارتزاق ندارد، تازه صورت نامزدها را اگر نگاه کنید، یکی شان بوی خمینی نمی‌دهند یعنی آقای خامنه ای در کار “خمینی زدایی” است و نه در کار تثبیت “خمینیسم”! و تمام آنچه که به آقای خمینی و دوره او مربوط بوده در طول ۸ سال اخیر حذف شدند پس با نگرش با این دید، حذف شدن آقای هاشمی رفسنجانی، “خمینی زدایی” را کامل می‌کند و به رژیم آقای خامنه‌ای تبدیل می‌شود و نامزدهایی(قالیباف و جلیلی) که از صندوق بیرون می آیند ترجمان و بیانگر آقای خامنه‌ای هستند نه آقای خمینی!»


از نظر اقای بنی‌صدر، نامه دختر آقای خمینی، کوششی از سوی جریان وابسته به آقای خمینی برای ماندن از طریق هاشمی رفسنجانی است و پیام رد صلاحیت وی و نامزدهای پذیرفته شده به این معنی است که دوره خمینی تمام شده و خمینی زدائی ادامه پیدا خواهد کرد.


فایل صوتی گفتگو


منبع: خودنویس



بنی‌صدر: دختر آقای خمینی در مورد هاشمی، دروغ می‌گوید

No comments:

Post a Comment