Wednesday, May 8, 2013

عذرخواهی فیروز کریمی به دلیل رفتار ناشایست

سرمربی تیم فوتبال پیکان به دلیل رفتار ناشایست در قبال بازیکن رنگین پوست  فجر سپاسی عذرخواهی کرد.


فیروز کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره اتفاقات رخ داده پس از بازی تیمش برابر فجر سپاسی و توهین به بازیکن سیه‌چرده این تیم گفت: این عمل مذموم است و از سوی هر کسی در هر مقطعی رخ دهد تفاوت نمی‌کند. اگرچه این کار از سر تفاوت فرهنگی یا کم تجربگی صورت گرفته، به هر حال نباید دست مهاجم فجر سپاسی را پس می‌زدم. اگر می‌خواستم آموزش دهم که در فرهنگ ما ابتدا بزرگتر دست خود را دراز می‌کند، باید این کار را در زمان بهتری انجام می‌دادم نه درست پس از بازی.


وی ادامه داد:‌ تاکید می‌کنم که از مسئولان باشگاه فجر سپاسی، آقای یاوری، بازیکنان و هواداران این تیم شیرازی که بابت آن اتفاق رنجیده خاطر شدند، عذرخواهی می‌کنم و می‌گویم که هرگز قصد بی‌احترامی نداشتم. در آن لحظه عصبانی بودم چون در ۳۰ ثانیه پایانی گل خوردم و شانس ماندن در لیگ برتر را از دست دادیم. اگر لیگ ۱۸ تیمی بماند این فرصت را داشتیم که به پلی‌آف راه پیدا کنیم.


کریمی همچنین گفت: به خدا قسم کوچک‌ترین قصد و نیتی برای توهین به رنگ پوست، نژاد و قومیت هیچ فردی نداشته و ندارم! آن اتفاق صرفا یک مسئله ورزشی و به دلیل عصبانیت و ناراحتی بابت شکست برابر فجر سپاسی رخ داد.


 



شما درباره این رفتار فیروز کریمی چه فکر می کنید؟ آیا در جامعه شما رفتارهای توهین آمیز از این نوع یا به کار بردن الفاظ تبعیض آمیز به دلیل ریشه های نژادی، قومی یا گروههای اقلیت زشت محسوب می شود؟ در قوانین کشور شما چه مجازاتی برای تبعیض نژادی در نظر گرفته شده؟ در کشورهایی که رفتارهای تبعیض آمیز به دلیل رنگ پوست، نوع گویش، قومیت یا نژاد و ویژگی های بیولوژیک ناپسند محسوب می شود، معمولا زمینه های فرهنگی لازم را از راه آموزش در مدارس به وجود می آورند و سپس با وضع قوانین سفت و سخت تلاش می شود از بروز چنین رفتارهایی جلوگیری شود. در جامعه شما تا چه حد این زمینه سازی ها وجود دارد؟ در این مورد اخیر، آیا با تنبیه در نظر گرفته شده برای فیروز کریمی از سوی فدراسیون موافقید؟ راههای تماس: اس ام اس: ۰۰۴۴۷۷۸۶۲۰۱۱۲۷، تلفن: ۰۰۴۴۲۰۷۷۶۵۲۰۴۸، ایمیل: shoma@bbc.co.uk



عذرخواهی فیروز کریمی به دلیل رفتار ناشایست

No comments:

Post a Comment