Wednesday, May 8, 2013

پروژه "گاف سازی"! ابتکار جدید صدا و سیما با همکاری خبرگزاری فارس




 


دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ویدئویی با این مضمون از سایت  خبرگزاری فارس منتشر شد: “ گاف دوباره بی‌بی‌سی و صدای آمریکا در پخش یک صدای ضبط شده” 


بی‌بی‌سی‌ فارسی در تازه‌ترین افتضاح اخلاقی و حرفه‌ای خود صدای ضبط شده شخصی را پخش کرد که پیش از این با نام دیگری در شبکه صدای آمریکا پخش شده بود.


و متعاقب آن گزارشی از شبکه خبر صدای و سیمای جمهوری اسلامی ایران با همان مضمون پخش میشود.


با توجه به توضیحات نگار مرتضوی و مشاهده ویدئو اصلی‌ در سایت رسمی‌ صدای آمریکا  می‌توان به حیله جدید حکومت ایران برای مقابله با گردش آزاد اطلاعات وجلوگیری  از پخش هرگونه صدای مخالف پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ پی‌ برد. سپیده دم  برای سهولت بیشتر بررسی و مقایسه، ویدئو اصلی‌ را در کنار ویدئو پخش شده از صدا و سیما قرار داد.




نگار مرتضوی مجری برنامه روی خط صدای آمریکا در این باره به سایت سپیده دم می‌گوید:




قضیه اینه که دوستان از ایران زنگ میزنن به همکارمون پشت تلفن میگن مثلا اسم من حمید از سمنان هستم راجع به موضوع برنامه نظر دارم. مثلا همین برنامه در مورد «روز زمین» بود. همکار ما هم که دستگاه دروغ سنج نداره، وصلش میکن به برنامه زنده. بعد آقای مثلا حمید میاد تو برنامه یهو یه صدای ضبط شده از پشت پخش میشه که من بهش گفتم صدا ضبط شده اگه خودتون نظر دارین بگین و دوباره همون صدا رو پخش کردم منم خداحافظی کردم. عین همین کار رو با نفیسه تو برنامه «نوبت شما» بی‌بی سی هم میکنه. بعد فیلم این دو تا برنامه رو میذارن کنار هم به عنوان سند اینکه یه مرکز فرماندهی هست که صدای آمریکا و بی‌بی سی از اونجا کنترل میشه مثلا هر روز یه تیکه نوار میدن به هر دو ما میگن اینو لابلای برنامه پخش کنین.  سناریو جالبیه و اجراش هم ابتکاریه ولی زیاد تر و تمیز اجرا نمیشه. به هر حال من خواستم به

دوستان خسته نباشید عرض کنم بابت زحمات شون …



negar







منبع ویدئو صدای آمریکا: سایت رسمی‌ VOA



پروژه "گاف سازی"! ابتکار جدید صدا و سیما با همکاری خبرگزاری فارس

No comments:

Post a Comment