Saturday, May 4, 2013

انرژی هسته ای و یک ملت اسیر! یک حاکمیت فریبکار و ستم پیشه

58087 10151553111208954 358066000 n

طرح از مانا نیستانی


پرده ها و تارهای تنیده شده ای که ما را در قفس جمهوری نا اسلامی اسیر و مانع پرواز مان به سوی افق ازادی و سعادت شد ه اند:


من فکر میکنم که این رژیم از تجربیات و سرنوشت دیکتاتورهای تاریخ درس خوبی گرفته است و همچنین از راهنمایی جامعه شناسان مزدور کره شمالی، چینی و روسی بهره میبرد. خود آخوندهای دست اندرکار حکومت هم یک عمر با مردم عادی کلنجار رفته اندو ملت را خوب می شناسند. شگردها و تارهای تنیده شده در اتاقهای سیاه فکری ازگونا گونی و تنوع حیرت انگیزی برای اسیر کردن و منفعل نمودن ملت برخوردار ند.


با تبلیغ غیر سیاسی بودن در جامعه و جا انداختن این تفکرکه من زندگی خودم را میکنم و سیاسی نیستم، بخش عظیمی از ملت را در دام جهالت انداخته و منفعل کرده اند. جدا نمیفهمم که بعضی از هموطنان رابطه بین سیاست ، گرانی ، فحشا، اعتیاد، فقر و حتی میزان بالای تلفات جانی و مالی را در هنگام زلزله و سیلاب در نمیابند. کافیست کمی تعقل کنیم تا دریابیم که ریشه نه تمامی ولی اهم مشکلات و نا هنجاریها به رژیم و حکومت و سیاست های نابخردانه و مخرب این نظام مربوط می باشد.

از دیگر خدعه های رایج دل مشغول کردن جوانان به فوتبال تا حد شیدایی می باشد . باصرف میلیارد ها تومان در فوتبال در کشوری که میلیون ها نفر زیر خط فقر زند گی میکنند و و پخش شبانه روزی مسابقات فوتبال ،خوراک روحی جمع کثیری از جوانان وقایع اتفاق افتاده در استادیوم های رنگ و وارنگ در اقصی نقاط جهان می باشد. این پدیده مختص به ایران نیست و در بسیاری از کشورهای فقیر و مستبد نیز به چشم میخورد.منحرف سازى توجه و اغفال جمعی به طریق ذکر شده شگرد جدیدی نیست وامنیتی بودن این مسئله و نقش سرداران خود گواهی بر ادعا می باشد.

اشاعه فرهنگ خرافات و پدیده رشد قارچ مانند امامزاده ها ی رنگ و وارنگ بالغ بر ۵۵۰۰۰ در سراسر ایران نیز باب طبع و سرگرمی گروه دیگری از هموطنان می باشد. فرهنگ رمالی، جنگیری و پدیده ظهور بیش از ۳ هزار امام زمان خود حاصل همین سیاست های مخرب و دید عصر حجر گونه رژیم می باشد.

دامن زدن به گسل های اتنیکی وستم ملی نیز سیاستی بس زیرکانه اما شناخته شده از دیر باز می باشد. همه اصطلاح تفرقه بنداز و حکومت کن را شنیده و به معنای ان نیز اگاهی دارند اما باز هم میبینیم که بسیاری از هموطنان در این دام گرفتار شده اند. با تشدید سرکوب و ستم ملی بر اتنیکهای ساکن در ایران رژیم با یک تیر دو نشان می زند. نه تنها گسل اتنیکی را عمیقتر و مانع از اتحاد اتنیکها در این سرزمین پهناور می شود بلکه ساکنین مرکز را نیز از لولو خور خوره تجزیه و مغاک جنگ داخلی در صورت سقوط میترساند. پدیده ناهنجاری فرهنگی جوکهای قومی در ابعاد اینچنینی و تشویق این بیخردی از سیاست های پلید این نا بکاران هست. کیست که نداند ویدئو جوک آقای خاتمی در محفل دوستان از اطاقهای سیاه وزارت برون زد و هدف ان نه خاتمی بلکه مهندس موسوی بود. با بالا بردن یک شعار عده ای را مشغول کرده اندکه فردا آزاد و رها هستیم و عده ای دیگر را به ترس میاندازند که ما نباشیم چنین و چنان می شود .

معظل خانمان برانداز اعتیاد نیز یکی دیگر از دست اوردهای ای رژیم سیاهی و فساد می باشد.

بسیاری از جوانان هم معتاد ندو کیست نداند که سپاه بزرگترین تولید کننده و فروشنده مواد مخدر هست. کسانی هم که اعدام می شوند خرده پاهای رقیب افغانی هستند. .

شیوه جالب دیگر سردرگم کردن مردم در مشکلات روزمره زندگی می باشد:

مردم را هم در حالت سگ دو درترافیک و صفها مشغول نگاه داشته اند و هر روز ساز جدیدی در مورد کمبود کالا و ارائه اقلام ارزان از طریق دولت و ایجاد التهاب و صفهای طویل و سردر گمی مردم را شاهد می باشیم.

از دیگر خدعه و نیرنگ های جالبی که این رژیم سالهاست از ان همانند جنگ، استفاده ابزاری می کند شعا ر انرژی هسته ای حق مسلم ماست. کیست که نداند که در مقطعی حتی بسیاری از دانشجویان و فرهیخته گان فریب این شعارها را خوردند.انهم در مملکتی که از نعمت های بی شماری برای تامین انرژی مورد نیاز خود و حتی صدور ان به سایر کشور ها بر خوردار هست. انرژی خورشیدی در کشور ایران از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار می باشد. کافیست فقط به یک نکته کوچک اشاره و بایکوت چندین ساله ترانزیت نفت و گاز از طریق ایران را که بالغ بر۲ میلیارد دلار در سال می باشد به هزینه های چند ده میلیاردی پروژه روسی بوشهر و هزینه تحریمها اضافه کنیم.

گفته می شود رهبر خود گفته اگر جریان اصلاح طلب نباشد من خود ان را بر پا میکنم خوب این از کیاست فرد خبر می دهد چرا که خوب می داند یک جامعه بدون امید میتواند منفجر شود ولی یک جسد نیمه جان خطری ندارد. اصلاحات دربند و نیمبند و سیاست مما شات و سازش به اسم اصلاحات نوشداروی قبل از مرگ ابلیس خونخوار و فاسد استبداد وعامل طول بقای عمر وی می باشد

جهالت و فرهنگ بیماروباورهای ناشی ازاستبداد، آمار اختلالات شخصیتی و بیماری های روحی و اروانی ناشی از زندگی در یک جامعه مستبد و بسته هم عوامل دیگری هستند که جامعه ما را در مقابل استبداد آسیب پذیر کرده و به فرد گرایی دامن میزند. آیا ایرانیان قادر به پس زدن پرده های نفاق وتارهای سیاه اسارت خواهند شد و آیا قادر به اتحاد حول یک شعار محوری و همگانه خواهند بود؟


یاشیل بابک


 


 نظرات طرح شده در این یادداشت، الزاما بازتاب دیدگاه سپیده دم نیست


 



انرژی هسته ای و یک ملت اسیر! یک حاکمیت فریبکار و ستم پیشه

No comments:

Post a Comment