Wednesday, May 8, 2013

شکایت بازیکن هلندی تیم فوتبال فجرسپاسی از فیروز کریمی



سیندلی بیتو مدیر برنامه های سیندلی بیتو بازیکن رنگین‌پوست فجرسپاسی که در آنتیل هلند به دنیا آمده و سابقه بازی در تیم‌های معتبری مثل اسپارتا روتردام را نیز دارد، از شکایت این بازیکن به فیفا به خاطر رفتار توهین آمیز فیروز کریمی خبر داد.



بهداد بیات در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب افزود: امروز شکایت نامه ای را تنظیم کردیم و به همراه فیلم رفتارها و حرکات فیروز کریمی برای فیفا ارسال کردیم و قطعا شکایت مان را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری خواهیم کرد.


وی افزود: آقای کریمی یکبار دیگر نیز با کاروالیو دروازه بان پیکان که مسلمان شده این رفتارها را انجام داده بود و این بار به مهاجم فجر توهین کرد. به همین خاطر به فیفا شکایت خواهیم کرد و تا آنجایی که می دانم کسانی که توهین نژاد پرستانه داشته باشند بین شش ماه تا دو سال محروم خواهند شد.


 فیروز کریمی که سرمربی تیم فوتبال پیکان است در دیدار وقتی تیمش به تیم فجر سپاسی شیراز می‌بازد بعد ازبازی وارد زمین می‌شود و بازیکن  آفریقایی تبار فجر برای ادای احترام به سرمربی تیم مقابل می‌خواهد با او دست بدهد. اما فیروز کریمی نه تنها دست‌اش را محکم پس می‌زند بلکه ضربهٔ  محکمی هم به دست‌اش می‌زند و بعد به مترجم می‌گوید « به این آدم‌خوار بگو در کشور و فرهنگ ما اول بزرگ‌تر دست می‌دهد»




کریمی درباره انتقادات چشمگیر مردم از رفتارش با بازیکن رنگین‌پوست، در پاسخ به جام‌نیوز با خوددداری از عذرخواهی گفت:‌ «من برنامه ۹۰ را نمی‌بینم، چون دیروقت پخش می‌شود. نمی‌دانم چه چیزی در آن پخش شده اما آنهایی که این رسوم را نمی‌دانند یاد بگیرند!»این وب‌سایت در ادامه نوشته فیروز کریمی از توضیح درباره الفاظی چون آدمخوار که توسط او استفاده شده خودداری کرد و گفت: توضیح من همین است، نه بیشتر.


 آن ‌چه فیروز کریمی به زبان آورده، نمونه مشابهی در دنیای فوتبال ندارد.




شکایت بازیکن هلندی تیم فوتبال فجرسپاسی از فیروز کریمی

No comments:

Post a Comment