Tuesday, May 7, 2013

قالیباف: دولت خاتمی به من دستور تیراندازی داد






خاتمی قالیباف

عکس آرشیوی






قالیباف درباره حوادث کوی دانشگاه گفت: «در سال ۷۸ فرمانده ناجا نبودم اما در حوادث سال ۸۲ که سالگرد کوی دانشگاه بود، دولت اصلاحات به بنده اجازه برخورد و تیراندازی داد اما من قبول نکردم.»







محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، عضو «ائتلاف پیشرفت» و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران در یک نشست دانشجویی که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: «اینکه گفته شود حصر موسوی و کروبی با نظر رهبری صورت گرفته را درست نمی‌دانم.»


وی حصر موسوی و کروبی را «قانونی» خواند و اضافه کرد: «بالاخره برای اداره جامعه همیشه نباید نصیحت و با رأفت برخورد کرد. با قانون‌شکن بر اساس قانون برخورد می‌شود. بعد از انتخابات ۸۸ در مقطعی مسائل مسائل امنیتی پیش آمد که شورای عالی امنیت ملی بر اساس قانون تصمیم گیری کرد و آنچه انجام شد، قانونی است.»


قالیباف با بیان این که «معتقدم سال ۸۸ در انتخابات تقلب نشده است» گفت: «بنده شنبه بعد از انتخابات با یکی از دوستان خدمت آقایان موسوی و کروبی و خاتمی و هاشمی و حاج حسن آقا رسیدیم و شرایط و وضعیت کشور را تشریح کردیم. مقام معظم رهبری نیز شخصا همه اقدامات لازم را برای حل و فصل موضوع انجام دادند و در حرکتی پدرانه با مسئولان ستاد انتخابات نامزدها جلسات صریح برگزار کردند. انصافا مقام معظم رهبری برای حل موضوع هیچ کم نگذاشتند.»


وی که پیشتر فرمانده نیروی انتظامی بود، درباره حادثه کوی دانشگاه گفت:  «بنده در سال ۷۸ فرمانده ناجا نبودم اما در حوادث سال ۸۲ که سالگرد کوی دانشگاه بود، دولت اصلاحات خیلی بدتر از حد تصور با دانشجویان رفتار کرد. در آن زمان در جلسه شورای امنیت کشور که مسئولان وزارت کشور و وزارت علوم هم حضور داشتند در بحث حوادث خوابگاه کوی دانشگاه به بنده اجازه برخورد و تیراندازی دادند اما من قبول نکردم.»


قالیباف با این حال گفته است که «در زندگی‌ام تلاش کردم که رفتار دوگانه نداشته باشم.»







قالیباف: دولت خاتمی به من دستور تیراندازی داد

No comments:

Post a Comment