Tuesday, June 11, 2013

تلگراف: ابهام درباره مدرک تحصیلی حسن روحانی از دانشگاه بریتانیایی

Rohani


پرونده‌های آموزشی بریتانیایی در چند روز باقی مانده به انتخابات ریاست جمهوری ایران، در ارتباط با مدرک آموزشی حسن روحانی مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.


روزنامه انگلیسی “تلگراف” با اشاره به سایت “دیده بان انتخابات ایران” که توسط ایرانی‌های خارج از کشور برای رصد اخبار انتخاباتی راه اندازی شده، نوشت که دانشگاه گلاسگو در پاسخ به استعلام این گروه گفته است هیچ گونه مدرک و پرونده‌ای دال براینکه شخصی به نام “حسن روحانی” در این دانشگاه تحصیل کرده باشد، وجود ندارد.


بنا بر این گزارش، پس از رسانه‌ای شدن این مطلب در مستند دوم انتخاباتی حسن روحانی نام محل تحصیل او به دانشگاه “کالدونین” گلاسکو تغییر پیدا کرد.


این فیلم هیچ اطلاعاتی از زمان تحصیل وی در این دانشگاه نداد و گوینده تنها ذکر کرد که روحانی در سال‌های دهه ۵٠ زمانی که وی در خصومت با محمدرضا شاه پهلوی بود، دانشجوی این دانشگاه بوده است.


بنا بر این گزارش، سال تحصیل وی هیچ مطابقتی با سال تاسیس دانشگاه مذکور ندارد، چراکه این مرکز علمی در سال ۱۹۹۳ بنا نهاده شده است.


بنا بر این تحلیل، زمانی که خبرنگار “تلگراف” به این مطلب اشاره کرد، یکی از حامیان روحانی با ارسال لینکی از یک صفحه وب اعلام کرد وی دکترای خود را در سال ١٩٩٩ دریافت کرده است، اما با نام “فریدون”.این گزارش اشاره می کند که با توجه به مسوولیت حسن روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی و زمان بر بودن مذاکره با غرب و همچنین عضویت او در دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام، این امر بعید به نظر می رسد.


بنا بر گفته حامیان حسن روحانی، شائبه‌ مطرح شده  براساس استعلام از دانشگاه گلاسکو می‌باشد، در حالی که روحانی با نام خانوادگی قبلی خود “فریدون” در “کالدونین” گلاسکو تحصیل کرده که دانشگاه دیگری است.


بر اساس گزارش “تلگراف”، شائبه درباره مدرک تحصیلی روحانی زمانی مطرح می شود که در فاصله چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری در ایران، او به عنوان نامزدی “کاریزماتیک و مناقشه برانگیز” شناخته می شود.


حسن روحانی که پیش از این به عنوان نامزدی میانه رو شناخته می شد، توانسته است تا بخش بزرگی از بدنه طرفداران اصلاحات را به خود جذب کند. او در منظره‌های تلویزیونی خود گفته است که باید “فضای امنیتی” شکسته شود و حامیانش در همایش‌های انتخاباتی او توجه مقامات امنیتی را به حصر خانگی میر حسین موسوی جلب کردند.


این گزارش در ادامه به شعار حامیان روحانی اشاره می کند که در همایش اخیری که  در ورزشگاه شیرودی برگزار شد فریاد “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” سر دادند. این تحلیل پیش بینی می کند که برغم افزایش محبوبیت حسن روحانی، با توجه به تسلط اصولگرایان بر این دور از انتخابات نمی توان انتظار پیروزی او را داشت.


بنا بر این گزارش با توجه به کناره گیری غلامعلی حداد عادل از شرکت در انتخابات و همگرایی بیشتر اصولگرایان، روحانی که با شعار تدوین “منشور حقوق شهروندی” و گفتمان “نجات اقتصاد و تعامل با جهان” به میدان آمده برای تصدی ریاست جمهوری با رقابت سنگینی مواجه است.


این گزارش که در روز گذشته تهیه شده به کناره گیری دیگر نامزد نزدیک به اصلاح طلبان یعنی محمدرضا عارف اشاره‌ای نکرده است.


 


منبع: تلویزیون  من و تو


 



 



تلگراف: ابهام درباره مدرک تحصیلی حسن روحانی از دانشگاه بریتانیایی

No comments:

Post a Comment