Friday, June 7, 2013

طرح انتخابات آزاد مجازی برای ایران

garry kasparov


به گزارش رادیو فردا گروه «رای ما» (we-choose) که ریاست کمیته جهانی آن را گری کاسپارف، قهرمان جهانی سابق شطرنج، فعال بین المللی دموکراسی و حقوق بشر برعهده دارد، اعلام کرد که «روز جمعه یک سامانۀ رای گیری آنلاین راه انداخته است، که به شهروندان ایران فرصت میدهد تا به طور ناشناس و امن و آزادانه به رئیس جمهور مورد گزینش خودشان رای بدهند.»


logo6 در بیانیه مطبوعاتی این گروه آمده است «هدف این سامانۀ انتخاباتی مجازی شبیه سازی رای گیری آزاد و عادلانه است، که نتیجه آن خواست واقعی مردم ایران را منعکس کند.»


نتیجه انتخابات مجازی «رای ما» شب پیش از روز انتخابات، ۲۴ خرداد، اعلام خواهد شد.


این فهرست از علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تا رضا پهلوی، ولیعهد سابق ایران و مریم رجوی از رهبران سازمان مجاهدین خلق را شامل می‌شود.


دیگر نامزدها نیز عبارتند از میرحسین موسوی، نخست وزیر سابق ایران، مهدی کروبی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق، احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و زندانی سیاسی، اسفندیار رحیم مشایی، مشاور رئیس دولت کنونی ایران، جعفر پناهی، فیلم‌ساز و هنرمند معترض به سیاست‌های حکومت ایران، مصطفی تاجزاده، فعال اصلاح‌طلب و زندانی سیاسی، نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی و نسرین ستوده، وکیل دادگستری و زندانی سیاسی که در کنار محمدرضا عارف، علی اکبر ولایتی، حسن روحانی، محمدباقر قالیباف، محمد غرضی، غلامعلی حدادعادل، سعید جلیلی و محسن رضایی، ۸ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران، در معرض رای‌گیری قرار می‌گیرند.


گری کاسپارف، قهرمان جهانی سابق شطرنج، فعال بین المللی دموکراسی و حقوق بشر و رئیس کمیتۀ جهانی «رای ما»، گفته است «دموکراسی هم جزو حقوق سیاسی و هم حقوق بشر است. وی بیان کرد که اعلامیه جهانی حقوق بشر، که ایران هم امضا کرده است، اظهار میکند که «ارادۀ مردم … در انتخاباتی حقیقی و ادواری اعمال گردد».


Screen Shot 2013 06 07 at 8


لئونید ولکوف، مهندس تیم طراحی که سامانۀ انتخابات مجازی را تولید کرده است، می گوید: «سیستمی که برای انتخابات ایران طراحی کرده ایم می شود گفت که امن ترین و پیشرفته ترین سامانه ای از این دست می باشد که تا به حال برنامه ریزی و تولید شده است. مردم ایران می توانند بدون نگرانی از در زدن های احتمالی در نصف شب، رای مجازی خود را بدهند.»


علاوه بر آقای کاسپارف، از دیگر اعضای کمیته جهانی «رای ما» می توان از  فرانسیس فوکویاما، استاد علوم سیاسی در آمریکا،فیروز نادری،یکی از مدیران ناسا، لری دایمند، استاد علوم سیاسی و متخصص مطالعات دمکراسی و نازی افتخاری، بنیانگذار بنیاد کودکان ایران نام برد.




لینکهای مربوط به «رای ما»: http://we-choose.org  و  https://rai-e-ma.org




کمپین بین المللی حمایت نسرین ستوده، جعفر پناهی و احمد زیدآبادی نیز حمایت خود را از این سامانۀ رای گیری آنلاین اعلام کردند و تبلیغات خود را ازامروز جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ آغاز خواهند نمود.


481797 10151557666038761 160011707 n


 



 


 



طرح انتخابات آزاد مجازی برای ایران

No comments:

Post a Comment