Thursday, June 13, 2013

آیت‌الله سبز میزبان بازیگری با شال سبز

فاطمه هاشمی، دختر هاشمی رفسنجانی پس از رد صلاحیت پدرش گفت: ” در حقیقت هیچ دلیلی هم برای رد صلاحیت ایشان اعلام نکرده اند. صبح برای ایشان پیغام آورند که حتما باید از کاندیداتوری انصراف دهند و ایشان هم صراحتا جواب دادند “انصراف نخواهم داد و نمی توانم به مردم خیانت کنم. مردم به من اعتماد کردند و از من درخواست کردند که بیایم و به خاطر آنها آمدم. آنها بسیار از آمدن من خوشحال شدند، حالا چطور از من می خواهید انصراف دهم؟! اصلا بر چه اساسی انصراف دهم؟ من که نمی توانم به مردم دروغ بگویم.”


7899 10151627833048954 2102282710 n

آقای حسن روحانی در برنامه زنده تلویزیونی گفتند که مردم سه هزار میلیارد تومان را خوب یادشان هست. امیدوارم که مردم بابک زنجانی و چهار میلیارد یورو را هم یادشان باشد. تقدیر مفسدین از مفسدین!
سلمان سیما
بابک زنجانی کیست؟ لطفا به این لینک مراجعه کنید و گزارش کامل همراه با ۲ ویدئو را ببینید


315947 10151558141113954 182531617 n  آقای هاشمی با شجاعت آمد. کار بسیار بزرگ و تاریخی انجام داد و ماهم باید کمک کنیم که ایشان در این امر موفق شوند.”


خاتمی با تاکید بر اینکه تمام کسانیکه به او محبت و لطف دارند حالا از آیت الله هاشمی حمایت کنند، گفت:” لحظه تاریخی را درک کنیم. تمامی علاقه مندان به انقلاب، کشور، نظام باید به صحنه بیایند. به نظرم اکنون وظیفه علمای بزرگوار، دانشگاهیان، کارافرینان، کارمندان و غیره است که با درک موقعیت خطیر وضیفه خود را انجام دهند تا از این برهه بسلامت عبور کنیم.”  ( محمد خاتمی در دیدار اعضای هیات اجرای ستاد ملی جوانان اصلاح طلب -  ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲)





 بیش از ۳۰۰ فعال جوان اصلاح طلب هاشمی‌ را حضرت آیت‌الله خطاب کرده و در نامه ای خواستار تداوم حضور فعال او در عرصه اجتماعی و سیاسی شدند:

حضرت آیت الله هاشمی، وقتی تاریخ ایران بعد انقلاب را مطالعه می کنیم هیچ زمانی به خاطر نمی آوریم که هاشمی مایوس باشد. امروز هم ما به تدبیر و ذکاوت و درایت شما که حاصل تجربه و مجاهدت‌های نیم قرن اخیرتان است باور داریم و نیز ایمان داریم که ”امید بذر هویت ماست”. باور داریم آبرو و موقعیت امروز شما سرمایه کم نظیری برای نسل جوان و همه کسانی است که دل درگرو آبادانی،عزت و آزادی این ملک دارند و برای رقم زدن سرنوشت خویش احساس مسوولیت دارند تردید نداریم که می توان در چارچوب‌های قانونی و اخلاقی از حقوق ملت و آینده ی ایران پاسداری کرد. شاید امروز راه‌ها صعب تر و بد خواهان بیشتر و جهالت دوستان افزون تر باشد اما ما همه صبر پیشه کرده ایم و چشم انتظار تدبیر شما هستیم و باور داریم که با تدبیر شما در کوچه ی یاس نخواهیم ماند …”


 


941949 10151585880708954 443958580 n

مهدی خلجی روزنامه‌نگار، نویسنده، مترجم، تحلیل‌گر سیاسی: سال‌هاست که به اکبر هاشمی رفسنجانی «آیت الله» می‌گویند.
بنابر قاعده‌ای نانوشته، «آیت الله» به کسی گفته می‌شود که به مرتبه‌ و درجه‌ی اجتهاد رسیده و صلاحیت علمی و شرعی صادر کردن فتوا دارد.
همان‌طور که آیت اللهی آقای خامنه‌ای سیاسی بود آیت اللهی آقای رفسنجانی هم سیاسی است، هیچ‌یک‌ آن‌قدر تحصیل حوزوی نکرده‌اند که به درجه‌ی اجتهاد نائل شده باشند. هیچ‌یک تا پیش از رسیدن به مقامات عالی نظام، نه مجتهد انگاشته می‌شدند نه بدین لقب خوانده.
با حکومتی شدن حوزه‌ی علمیه، القاب حوزوی هم حکومتی شد. تقریباً افراد انگشت‌شماری در میان روحانیان شاغل در حکومت می‌توان یافت که واقعاً تحصیلاتی در حد اجتهاد داشته باشند. اما از آن‌جا که اجتهاد شرط رهبری، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، اشغال شش صندلی شورای نگهبان، مقامات عالی قوه‌ی قضاییه، وزیر اطلاعات و مانند آن است، حکومت، صاحبان این مناصب را با زور رسانه و تبلیغات «آیت الله» خطاب می‌کند و کم کم بر زبان همه می‌افتد. اصلاح‌طلبان روحانیان مورد علاقه‌ی خود را به این نام می‌خوانند و پیروان آیت الله خامنه‌ای نیز همین‌طور.
لقب «آیت الله» دیگر هیچ معنای خاصی جز ارتباط با کانون‌های خاص قدرت (که فراتر از حکومت است) ندارد.
این‌ها نه تنها نشانه‌ی فساد حکومت، که گواه فساد و ناکارآمدی نظام حوزه نیز هست.














این روزها در شبکه‌های اجتماعی بسیار صحبت از تغییر هاشمی‌ رفسنجانی‌ و گام برداشتن او به سمت مردم شنیده میشود. اما  تصاویری که  ما از یک دیدار یافتیم که بسیاری از کسانی‌ که در سالهای اخیر هزینه زیادی به خاطر سرکوب حکومت ایران پرداختند، از دیدن این تصاویر خشنود نخواهند شد.


این دیدار نه در گذشته‌های دور بلکه در اواخر فروردین صورت گرفت:














محمدرضا شریفی نیا با یک شال سبز به همراه جمعی ازدست اندرکاران مجموعه تلویزیونی معمای شاه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲  با آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کردند.


واقعا مایل هستیم بدانیم حضور شخصی‌ مثل شریفی نیا که دست اندرکار ساخت چندین فیلم ضّد مردمی با همکاری نیروهای امنیتی بوده است در حضور آقای هاشمی‌ رفسنجانی‌  با شال سبزنشانه چیست؟ آیا وقت آن نرسیده که آقای هاشمی‌، خانواده  و طرفدارانشان ایشان این مسائل را برای مردم توضیح دهند؟ آیا تا به حال آقای شریفی نیا از عملکرد خود عذر خواهی‌ کرده؟ آیا خود آقای هاشمی‌ از عملکرد خود عذر خواهی‌ کرده؟ یا صرفاً به قول آقای زیبا کلام در مقابل پرسش مسیح علینژاد که پرسید ”  با اینکه نام ۴ کاندیدای ریاست جمهوری در جریان دادگاه میکونوس به عنوان آمرین به تروریسم ثبت شده ، آیا آقای هاشمی‌ میتوانند بعد از رئیس جمهور شدن به خارج از کشور سفر کنند؟ ” فقط به دنبال رایزنی و فرار و دور زدن هستند  ( مصاحبه مسیح علینژاد با صادق زیبا کلام ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲) ؟  و چرا اصولاً ایشان را “حضرت آیت‌الله” خطاب میکنند، در صورتی‌ که ایشان به درجه اجتهاد نرسیدند؟ و چرا آقای محمد خاتمی که خود را روحانی اندیشمند و اصلاح طلب میان مردم معرفی‌ می‌کند این چنین از هاشمی‌ با این سوابق با تمام وجود دفاع می‌کند؟ آیا آقای خاتمی میتوانند  توضیح دهند در ۸ سال اخیر چه منبع در آمدی دارند؟


حال ببینیم محمد رضا شریفی نیا کیست، و چرا محبوبیت خود را  میان قشری از جامعه از دست داده است:


چند ماه پیش از دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری ، روزنامه صبح صادق(نشریه داخلی سپاه ) وابسته به اداره سیاسی این نهاد و همینطور سایت رجانیوز با انتشار خبری مدعی شدند  «محمد رضا شریفی نیا» بازیگر سینما که  دارای رابطۀ نزدیکی با برخی کانون های قدرت در صدا و سیما و سینما می باشد و در بسیاری از فیلم ها علاوه بر بازیگری به عنوان دستیار کارگردان و انتخاب بازیگر نقش مهمی بر عهده دارد با تشکیل یک مافیای انحصاری ورود بازیگران جدید را در کنترل خود گرفته و به سوء استفاده اخلاقی از آنها می پردازد. شریفی نیا بر سر انتخاب بازیگر برای یکی از فیلم هایی که سمت همیشگی انتخاب بازیگر بر عهده وی بوده به زنانی که برای بازیگری ثبت نام کرده بودند می گوید که باید لخت مادر زاد شده و در جلوی چشمان وی راه رفته و حرکات مختلفی انجام دهند که این سخن با اعتراض بعضی از حضار مواجه شده ولی برخی دیگر نیز تن به خواسته های کثیف وی داده اند. این خبر به سرعت از خروجی سایت رجانیوز حذف شد و روزنامه صبح صادق نیز دیگر به این موضوع اشاره ای نکرد.


 این موضوع در ترافیک بالای اخبار مرتبط با وقایع پس از انتخابات به دست فراموشی سپرده شد و محمد رضا شریفی نیا که توسط سپاه پاسداران به اعمال شنیع اخلاقی متهم شده بود در  قسمت سوم فیلم اخراجی‌ها که رویدادهای مربوط به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸  را به هجو کشیده‌ بود در نقش یکی از کاندیدای ریاست جمهوری حضور یافت . محمد رضا شریفی نیا به دلیل حضور در این فیلم به شدت مورد حمایت بسیج و جریانات صاحب نفوذ در کشور قرار  گرفت به شکلی که به همراه دست اندرکاران این فیلم چندین بار به دیدار سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی رفت.

386439 284700944886220 872620004 n پس از سرکوب تظاهرات معترضان به انتخابات شرکت نمودن وی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در ۱۲ مرداد ۱۳۸۸، واکنش‌هایی را در میان مردم به همراه داشت.


فیلم «پایان نامه» یکی‌ دیگر از فیلم‌هایی‌ جنجالی که محمد رضا شریفینیا در آن به ایفای نقش پرداخت.


این همان فیلمی ست که بعنوان پروژه دولتی قتل نداآقاسلطان شناخته می شود. پایان‌نامه فیلمی  به کارگردانی حامد کلاهداری و تهیه کنندگی روح‌الله شمقدری و با بازی حامد کمیلی، داریوش ارجمند، محمدرضا شریفی‌نیا، احمد نجفی و جمشید هاشم‌پوراست.


فیلم «پایان نامه» که به رویداد اعتراضات خیابانی سبزها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری پرداخته،  رسما اعلام شده که به هزینه وزارت ارشاداسلامی ساخته شده و گفته شده تیم فرهنگی وزارت اطلاعات مشاوران سازندگان آن بوده اند.










فیلمی می‌بینند که تمام حرکات و تصمیمات آنان را نتیجه بازی سرویس‌های جاسوسی بیگانه می‌بینند و این حرکت به خودی خود بزرگ‌ترین توهین به شعور جمع کثیری از مردم است که اعتراض کردند تا بدانند رای که به صندوق انداختند چرا به نام کس دیگر ثبت شد؛










” قلاده های طلا ” تازه ترین فیلم ساخته امت حزب الله در راستای تخریب و لجن مال کردن جنبش مردمی ایرانیان در سال هشتاد و هشت و پس از آن می باشد. شوم بختانه کور دلانی چون مسعود دهنمکی و فرج الله سلحشور و ابولقاسم طالبی و چند تن دیگر از مزدوران رژیم، صنعت سینمایِ ایران را نیز اشغال کرده اند و در حال پخش دروغ و شستشوی مغزی مردمان می باشند. آن ها چماق دارانی بودند که سینما رِکس ها را به آتش کشیدند و شهروندان ایرانی را زنده – زنده سوزاندند اما از بخت بد، امروز سینمای ایران دربست در اختیار ایشان است.


528224 374809212542059 182323193 n


این انسان های فرومایه در تلاشند تا با تحریف تاریخ و آنچه که واقعن در سال ۸۸ به وقوع پیوسته است، ایرانیان معترض به نتایج انتخابات و میلیون ها نفری را که شعار “مرگ بر دیکتاتور” ، “مرگ بر اصل ولایت فقیه” و… می دادند را مزدوران آمریکا و انگستان نشان دهند و بسیجیان، حزب اللهی ها و نیروهای انتظامی که مردم را از پیر و جوان، زن و مرد، بزرگ و کوچک زدند و له و لورده کردند و کشتند را سربازان راستین این کشور و میهن پرستانی از جان گذشته نشان دهند.


اما باید از ایشان پرسید که آقایان، زمانی که داشتید جنبش مردمی را مسخره می کردید و معتریضن را سگان انگلیس و آمریکا معرفی می نمودید، برای لحظه ای به یاد جوانان ناکامی چون ندا، سهراب، محمد، صانع، کیارش، بهنود، محسن، امیر، شبنم و… افتادید؟ آیا توانایی چشم دوختن به نگاه پُر درد مادران داغدیده ایشان را دارید؟


390605 307496572606657 2039936171 n


دیدار پس از سرکوب


به دنبال برخورد خشونت بار نیروهای امنیتی، نظامی و شبه نظامی حکومت با معترضان به نتایج انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری که با دستور و حمایت رهبر جمهوری اسلامی انجام شد،


دیدار مورد اشاره این هنرپیشه در مهرماه ۱۳۸۸ اندک مدتی پس از برگزاری انتخابات جنجالی دوره دهم ریاست جمهوری و در شرایطی که اعتراضات گسترده به نتایج اعلام شده آن انتخابات کماکان ادامه داشت، صورت گرفت.


در آن جلسه که در محل بیت رهبرجمهوری اسلامی برگزار شد تعدادی از بازیگران و دیگر عوامل سینما و تلویزیون حضور داشتند. حضور این عده در بیت رهبر جمهوری اسلامی خشم معترضانی که علی خامنه ای را به صدور دستور سرکوب جنبش سبز متهم می کردند، برانگیخت.


معترضان، دیدار برخی بازیگران شناخته شده سینما و تلویزیون با رهبر جمهوری اسلامی را به عنوان حمایت آنها از سرکوب مردم توسط حکومت تحلیل کردند؛ هرچند بسیاری بر این عقیده بودند که برخی از این افراد تحت فشار نهادهای حکومتی ناچار به حضور در بیت رهبری شده اند.


هاشمی‌ رفسنجانی‌ محمد رضا شریفی نیا 5 هاشمی‌ رفسنجانی‌ محمد رضا شریفی نیا 7


هاشمی‌ رفسنجانی‌ محمد رضا شریفی نیا 8


 


هاشمی‌ رفسنجانی‌ محمد رضا شریفی نیا 6
هاشمی‌ رفسنجانی‌ محمد رضا شریفی نیا هاشمی‌ رفسنجانی‌ محمد رضا شریفی نیا 3 هاشمی‌ رفسنجانی‌ محمد رضا شریفی نیا 2 هاشمی‌ رفسنجانی‌ محمد رضا شریفی نیا 1






منابع:


 


خبری که دیده نشد؛صبح صادق سپاه:محمد رضا شریفی نیا،زنان را برای انتخاب بازیگری لخت مادرزاد می کند همبستگی‌ نیوز


لخت شدن بازیگران زن در تست بازیگری محمدرضا شریفی نیا    سایت خبری تحلیلی خاکستر


منتقدان سینمایی به نداآقاسلطان احترام گذاشتند: «پایان نامه» بدترین فیلم سال   صدای آمریکا


 




آیت‌الله سبز میزبان بازیگری با شال سبز

No comments:

Post a Comment