Tuesday, June 18, 2013

لاریجانی در واکنش به احضار احمدی‌نژاد به دادگاه: ما شکایت شخصی نداریم

به گزارش بی‌ بی‌ سی‌ در پی انتشار خبر احضار محمود احمدی‌نژاد به دادگاه، علی لاریجانی، رئیس مجلس، در جلسه روز ٢٨ خرداد در واکنش به تذکر آئین نامه‌ای مهدی کوچک زاده، نماینده طرفدار دولت و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرد: “تذکر شما به جاست، این موضوع را به گونه‌ای برخی رسانه‌ها منعکس کردند گویا شکایت رئیس مجلس بوده است، ما شکایت شخصی نداریم.”


به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس مجلس ایران همچنین گفت: “ممکن است کمیسیون اصل ۹۰ تخلفی را ملاحظه کرده و به دستگاه قضا ارجاع داده باشد. یا ممکن است جزء مواردی باشد که ماده ۲۲۶ آئین‌نامه داخلی، وقتی کمیسیون تخلفی را ملاحظه کند، مجلس به آن رأی می‌دهد طبق آئین‌نامه به طور روتین به دادگاه منعکس می‌شود.”


Untitled


روز گذشته پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد شعبه ۷۶دادگاه کیفری استان تهران بر خلاف اصول مصرح قانون اساسی “دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران را به دادگاه احضار کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، این احضاریه بدنبال شکایت آقای علی لاریجانی و همچنین رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و نیز یعقوب خلیل نژاد علیه رئیس جمهور ارسال شده است.


هم زمان با احضار رئیس دولت به دادگاه، محمدرضا عارف روز یکشنبه هفته جاری در گفتگویی با ماهنامه مدیریت ارتباطات، به حسن روحانی “رئیس جمهور منتخب ملت ایران” پیشنهاد داده است از دکتر محمود احمدی نژاد مشاوره بگیرد. بخشهایی از این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.


-در ابتدا برای شرکت در انتخابات و نه کاندیدا شدن، اعلام حضور کردم، گفتم من در انتخابات شرکت می‌کنم. بنای من بر این بود که با این کار، تندروی‌هایی که در بخشی از جریان اصلاحات وجود داشت و عده‌ای دنبال تحریم انتخابات بودند مخالفت کنم. برچسب‌هایی هم به من زده شد، اصلاً جواب، ندادم از جمله اینکه گفتند عارف زود اعلام کاندیداتوری کرده، جواب ندادم .گفتند اصلاح‌طلب بدلی است جواب ندادم. هرچه گفتند را با نگاهی که به آینده داشتم جواب ندادم. آگاهانه جواب ندادم. اول اینکه بدلی به من نمی‌چسبید، من شخصیت دوم دولت اصلاح‌طلبان بودم. مسیر خودمان را جلو رفتیم. رایزنی‌هایی می‌کردیم، مشورت‌هایی می‌کردیم. خوشبختانه اولین گام را برداشتیم. موفق شدیم پرونده تحریم انتخابات ریاست جمهوری را در ماه‌های آبان و آذر ۹۱ ببندیم. گفتیم مسیر خودمان را ادامه می‌دهیم. روند کند، اما امیدوار کننده بود.


-خط قرمز را از اول ترسیم کردیم. گفتیم خط قرمز ما ارزش‌ها، آرمان‌ها و قانون اساسی است. برای اینکه همه چیز روشن و شفاف باشد که چه کار می‌کنیم. گفتیم به غیر از این خطوط قرمز، درباره همه چیز چالش و بحث می‌کنیم.



لاریجانی در واکنش به احضار احمدی‌نژاد به دادگاه: ما شکایت شخصی نداریم

No comments:

Post a Comment