Sunday, June 2, 2013

محمدرضاعارف در بازار: اگر از سوریه دفاع نکنیم، نخواهیم توانست حکومت کنیم!



به گزارش کانال یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، محمد رضا عارف امروز با مترو به بازار تهران رفت و با مردم چهره به چهره گفتگو کرد و در پاسخ یکی‌ از هموطنان گفت: برخورد با سوریه مقدمه برخورد با حزب‌الله و بعد ایران است. و در پاسخ به این پرسش که آیا بر این موضع خود پایدار هستید، پاسخ داد: ” اگر نباشیم نمی‌تونیم حکومت کنیم”


محسن رضایی  یکی دیگر از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز به کمک های مالی جمهوری اسلامی به سوریه، لبنان و فلسطین  در برنامه انتخاباتی در تلویزیون ایران اعتراف کرد و گفت:


ما باید ایستادگی سیاسی رو در کنار پیشروی فرهنگی‌ و اقتصادی داشته باشیم


از این همه کمکی‌ که به سوریه، به لبنان به فلسطین و به عراق می‌کنیم، نمی‌تونیم استفاده کنیم


ما الان چقدر داریم از تجارت با لبنان، ترکیه، فلسطین استفاده می‌کنیم؟


هزینش رو ما می‌پردازیم، سودش رو ترکیه باید ببره؟



عکس کمتر دیده شده از سید محمد خاتمی در فیس بوک ابطحی


محمدعلی ابطحی نیز  ضمن بیان این‌که رابطه بشار اسد با محمد خاتمی خوب و ویژه بوده، در تاریخ ۱۴ آبان ۱۳۹۰ در سایت شخصی‌ خود نوشت : گذشت زمان نشان داده که بشار اسد بر اساس روش پدرش در سیاست خارجی و به خصوص «در حمایت از حزب‌الله و مقابله با آتش‌افروزی‌های اسراییل در منطقه» موفق بوده است.


به گزارش سایت خودنویس، محمدعلی ابطحی که پس از بازداشتش پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۸، اظهارنظرهای متفاوتی مطرح می‌کند، از سیاست خارجی دولت بشار اسد و پدرش حافظ اسد حمایت کرده و گفته است که مشکل دولت سوریه فقط سیاست داخلی است.


معاون محمد خاتمی در دوران اصلاحات، در وبلاگش نوشته است: «گذشت زمان نشان داد که وی[بشار اسد] البته بر اساس نهج پدرش در سیاست خارجی و به خصوص در حمایت از حزب‌الله و مقابله با آتش افروزی‌های اسراییل در منطقه به خوبی ایستادگی کرد و موفق بود.»


وی اضافه کرده است: «معمولا سیاست خارجی هر چند موفق باشد اما اگر بی توجه به مردم کشور برنامه‌ریزی شود، مردم آن کشور دچار عصیان می‌شوند.»


ابطحی در مطلب خود با ذکر خاطره‌ای نوشته است که رابطه بشار اسد با محمد خاتمی بسیار خوب و ویژه بود.


ابطحی نوشته است: «وقتی برای شرکت در مراسم خاکسپاری حافظ اسد همراه آقای خاتمی به سوریه رفته بودم، رهبران دنیا یکی یکی به فرودگاه دمشق وارد می‌شدند و بر سر تابوت حافظ اسد حاضر می‌شدند و ادای احترام می‌کردند و از همان جا به فرودگاه بر می‌گشتند. بشار اسد هم بالای سر جنازه بود و احوالپرسی می‌کرد. اما درمورد آقای خاتمی، بشار اسد شکل متفاوتی از پذیرایی را برگزید. همراه با آقای خاتمی به اتاق بغل آمد و جلسه کوتاه گفت‌وگوی رسمی با حضور خبرنگاران برگزار کرد. این مسئله در جراید عربی به عنوان یک اتفاق قابل توجه تلقی گردید.»


محمد خاتمی1


این شخصیت اصلاح‌طلب از حمایت جمهوری اسلامی از سوریه نیز دفاع کرده و گفته است که حمایت ایران و «جنبش‌های آزادیبخش و اصیلی مثل حزب‌الله» از بشار اسد به دلیل موفقیت سیاست‌های خارجی بشار اسد است.»


ابطحی گفته است که مواضع سوریه در برابر اسرائیل، «برای همه دنیا» پر اهمیت و قابل احترام است.


وی افزوده است که حتی معترضان فعلی حکومت بشار اسد با سیاست‌های منطقه‌ای بشار موافقند و به ندرت در جهان اسلام و داخل مردم سوریه کسانی یافت می‌شوند که مخالف سیاست‌های خارجی بشار اسد باشند.


این اظهارات بشار اسد در حالی بیان می‌شود که روز به روز حکومت بشار اسد از طرف جامعه بین‌المللی طرد می‌شود و حتی جمهوری اسلامی نیز در ظاهر سعی می‌کند که بشار اسد را رعایت حقوق مردمش تشویق کند.


منبع ویدئو: لنز ایران



محمدرضاعارف در بازار: اگر از سوریه دفاع نکنیم، نخواهیم توانست حکومت کنیم!

No comments:

Post a Comment