Sunday, June 2, 2013

هاشمی‌: خمینی خانواده و خاندانش را چنان تربیت كرده بود كه «تلخی سخنان حق و حقیقت» را بر «شیرینی تملّق و چاپلوسی» ترجیح می‌دهند


حسن خمینی هاشمی‌ رفسنجانی‌

عکس آرشیوی


به گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه در آستانه سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی، اکبر هاشمی رفسنجانی با صدور بیانیه‌ای از بازماندگان بنیانگذار جمهوری اسلامی حمایت کرد و نسبت به متهم کردن آنها به «گناهی نکرده» هشدار داد.





در بیانیه هاشمی رفسنجانی که امروز منتشر شده آمده است که آیت‌الله خمینی خانواده و خاندانش را چنان تربیت کرده بود که «تلخی سخنان حق و حقیقت» را بر «شیرینی تملّق و چاپلوسی» ترجیح می‌دهند.


هاشمی، در بخش دیگری از این بیانیه تأکید کرده هر روز که می‌گذرد برای وی خلاء نبود رهبر پیشین جمهوری اسلامی بیشتر حس می‌شود. او اضافه کرده که نباید بازماندگان آیت‌الله خمینی «به گناهی نکرده و گفتاری که در محکمه‌ بعضی‌ها جرم آشکار است، مورد جفا» قرار گیرند.


آیت‌الله خمینی  در این سخنرانی‌ در مورد آزادی مطبوعات، احزاب و گروه‌ها می‌گوید:  اگر قلم تمام مطبوعات را شکسته بودیم، اگر چوبه‌های دار را در میدان‌های بزرگ بر پا کرده بودیم، اگر احزاب و گروه‌های فاسد را ممنوع میکردیم … یک حزب و فقط حزب الله …   و سپس از پیشگاه خداوند متعال و مردم عذر خواهی‌ میکند که این کار‌های انقلابی را کامل اجرا نکرده است.


 


این بیانیه هاشمی رفسنجانی در حالی است که پس از رد صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان، زهرا مصطفوی- دختر آیت‌الله خمینی، در نامه‌ای سرگشاده به آیت الله علی خامنه‌ای- رهبر جمهوری اسلامی، نسبت به این رد صلاحیت اعتراض کرد. وی همچنین برای نخستین بار اعلام کرد که پدرش علاوه بر آیت الله خامنه‌ای، اکبر هاشمی رفسنجانی را هم مناسب جانشینی خود می‌دانست.


همچنین علاوه بر دختر آیت الله خمینی، نوه او- حسن خمینی، نیز از رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی انتقاد کرد؛ وی در نامه‌ای به هاشمی نوشت که نام او «از این پس در حافظه مردم ایران» نقش خواهد بست.


این در حالی است که حمایت بازماندگان آیت الله خمینی از هاشمی رفسنجانی با اعتراض هواداران آیت‌الله خامنه‌ای مواجه شد.


محمدرضا نقدی- رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در این باره گفت: «روابط نسبی و سببی با بزرگان، فی نفسه جایگاهی ندارد.»





هاشمی‌: خمینی خانواده و خاندانش را چنان تربیت كرده بود كه «تلخی سخنان حق و حقیقت» را بر «شیرینی تملّق و چاپلوسی» ترجیح می‌دهند

No comments:

Post a Comment